Sport to zdrowie

Zalety sportu można by mnożyć, jednak pamiętajmy, że każda aktywność fizyczna zaczyna być szkodliwa od momentu, gdy przestaje sprawiać nam przyjemność, a więc staje się obowiązkiem. Nie rezygnujmy z uprawiania sportu, jednak róbmy to z głową.

Uprawianie sportu wciąga, sprzyja redukcji wagi ciała i szybszej regeneracji sił. Lepszy sen nocą, nieuleganie przesileniom pogodowym i zwiększenie odporności to tylko niektóre z zalet uprawiania sportu. Sport poprawia wydolność układu krwionośnego i oddechowego. Odpowiednio dobrany wysiłek fizyczny może pomóc w walce z nadwagą, nadciśnieniem tętniczym czy osteoporozą.

Dzięki dotlenieniu organizmu, sprawniej pracuje mózg, rozszerzają się naczynia krwionośne i znika uczucie ospałości. Więcej na Praca i Zdrowie 6/2016

 

oraz Biegaj bezpiecznie - Bezpieczeństwo Pracy 3/2010

Ćwicz i uprawiaj sport ale bezpiecznie!

A tak na sportowo wyglądał 2017 r. w moim wydaniuUśmiech

Nieodzowna statystykaUśmiechUśmiechUśmiechUśmiech

8 ukończonych półmaratonów, 1 maraton, 12 innych biegów = 330 km przebiegniętych na zawodach

dodatkowo ok. 1050 km przebiegniętych podczas treningów co daje w sumie 1380 km.

130 godziny treningów na siłowni + 300 km na rowerze.

 

Rozpoczęcie sezonu biegowego

Bieg walentynkowy - Dąbrowa Tarnowska 11.02.2017 r., 5,5 km


Próba sił na 100 km - jednak tylko 81 km

100 km czyli jak przegrałem z pogodą!


Myślenicki bieg uliczny - 12.03.2017 r., 10 km - 46min25s

14. Krakowski Półmaraton Marzanny - Kraków 20.03.2017 r.- 1h47min08s

XII. Warszawski Półmaraton - 26.03.2017 r. - 1h41min45s

II Lisiecki półmaraton - Liszki 9.04.2017 r. - 1h44min27s

II Kraśnik półmaraton - 24.04.2017 r. - 1h41min30s

16 PZU Cracovia Maraton - 30.04.2017 r. - 3h53min24s

III półmaraton kielecki - 7.05.2017 r. - 1h44min45s

Bieg o złoty kołek - Ryglice 24.06.2017 r. -1h3min2s

(pierwszy raz nie biegnę tylko idę bo taka górka)

Bieg o pierścień św. Kingi - Bochnia - 1.07.2017 r. - 10 km - 54min28s

Summer Run Bieg nad Jeziorem Rożnowskim - 9.07.2017 r. - 10 km - 54min28s

(po raz drugi nie biegnę tylko idę bo górki)


III Rudzki Półmaraton - Ruda Śląska 29.07.2017 r. - 1h51min42s

(od tego biegu pojawia się kontuzja, która doskwiera już do końca roku. Zrezygnowałem z tego powodu z 6 półmaratonów a resztę biegów przebiegłem aby tylko przebiec).


Bieg Bacy - Bochnia 6.08.2017 r., 10 km - 49min29s

Chorwacja ok80 km w porannych bieganiach


Chorwacja - Hvar półmaraton - 19.08.2017 r. - 2h02min44s

(od 0 do 500 m npm czyli 12,5 km pod górkę w 49 stopniach upału, najcięższy bieg w 2017 r. - bieg z marszu bo prom się spóźnił, bez jedzenia i odpoczynku i ta kontuzja przemęczeniowa piszczela)


Biegnij Dąbrowo - Dąbrowa Tarnowska 2.09.2017 r., 10 km - 47min26s

(dobiegłem bo zacisnąłem zęby)

Festiwal biegowy Krynica - Życiowa dziesiątka - 8.09.2017 r. Krynica - Muszyna - 47min05s

(mądry nie jestem, ból niemiłosierny ale... )

Borzęcińska dycha - Borzęcin 30.09.2017 r. -48min15s

(jest już lepiej ale do ideału brakuje)

Bieg o nóż komandosa - Lubliniec - przełaj 10 km - 6.10.10.2017 r. - 1h5s

(prawie się wyleczyłem:) - ciężki bieg przełajowy ze względu na ubiór krój wojskowy włącznie z butami)


IV gliwicki półmaraton - 22.10.2017 r. - 1h48min42s

(jestem zadowolony ale jeszcze czuję piszczel)


Tarnowska Dyszka - Tarnów - 5.11.2017 r. - 47min13s

(znowu boli)

Bieg niepodległości - Dąbrowa Tarnowska - 12.11.2017 r., 3 km - 19min30s


a na zakończenie sezonu biegowego

Krakowski bieg świetlików (zima) 8 km - 16.12.2017 r. - 47min43s

(ostatni sprawdzian przed półamratonem komandosa)


Siłownia

Ćwicz i uprawiaj sport ale bezpiecznie!